Post’are

Simeon stâlpnicul, văzut/înţeles pentru apuseni:

„tema ispitirii

subtitrare în limba română:

-Îţi măsori meritele…
… în funcţie de barbă…
… şi de dinţii spălaţi
cu urina lui Syriac…
-Ce faci aici?
-Mă joc!
-De unde vii?
-De aici.
-Şi unde te duci?
-Acolo!
-Cine eşti?
-Un copil nevinovat, Simion.
Priveşte-mi picioarele nevinovate!
În regatul meu, Simion…
… cei care-s aici n-ar trebui să fie aici…
cei care ar trebui să fie aici nu sunt aici…
Datorezi totul bărbii tale…
… şi dinţilor tăi spălaţi
cu urina lui Syriac!
…Simion,
Vezi cât de lungă mi-e limba?
-Nu te teme, …drace!
Iisuse! Iisuse! Iisuse!
-O să revin, barbă, o să revin.

-Eşti fiul meu preferat.
Sihăstria ta e sublimă.
Te iubesc, vorbeşti prin gura mea.
De opt ani, opt luni şi opt zile…
sufletul tău a ars pe-această coloană…
…ca flacăra unei lumânări.
Binecuvântaţi fie cei care suferă.
-Vreau să mor în Tine, Doamne.
Primeşte-mi sufletul.
De ce plângi, Doamne?
-Plâng pentru tine, fiu prea iubit…
Mă-ntristează nevoinţele tale…
…şi sacrificiul tău…
Opreşte-te! Îmi fac rau!
Schimbă-te!
-Să mă schimb, Doamne?
-Vino jos!
Du-te-n lume, trăieşte-n plăcere…
…partea ta fizică îţi va elibera mintea.
Şi o să fii cu mine.
-Satan! Nu te teme
Dumnezeu îţi ştie urzelile.
Cauţi numai să distrugi omenirea
Tu …
…care înainte de cădere, te-ai bucurat de Prezenţa Divină…
-Dacă mă căiesc…
Îmi va reda Dumnezeu gloria mea din trecut?
-Nicicum, satan.
Căieşte-te, dacă poţi…
…oricum o să rămâi aşa pentru totdeauna.
-Vine cu vorbe tari acest personaj!
Să se căiască chiloţii lui taică-tău!
Sunt bine cum sunt, porcule!
…Din partea casei !…
Din burta acestei mame de…!
-În numele lui Hristos…
…să ne rugam in pace!
-O să revin, bărbosule, o să revin!

-Apără-mă, Doamne.
-Ţi-am promis că revin. E ultima oară!
-Vade retro, satana!
-Nici „vade”, nici „retro”, nici nimic!
-Dacă Domnul îţi permite să mă ispitesti o să te suport.
Dar n-o să ai succes.
Duhoarea respiraţiei tale a venit înspre mine.
-Nici tu nu miroşi mai frumos…
Pregăteşte-te, o să călătorim mult!
Foarte mult.
-În numele Domnului…
-Înceteaza cu gesturile acestea,
de această dată, nu te mai ajută.
Simion al deşertului! O să te suprindă…
…dar între noi doi nu-s chiar aşa de multe diferenţe…
Eu cred, ca şi tine…
…în Măreţul Dumnezeu.
Pentru că îmi place Prezenţa Lui.
Despre unicul Său Fiu, sunt multe de spus…
-…Cred într-Unul Tatăl…
-Pregăteşte-te să pleci.
Ştii unde te duc? La Sabat.
Acolo o să fii ispitit…
…vei deschide floarea umeda a cărnii.
Ajunge!
Să mergem! Mă auzi…
Vine cineva să ne ia.

-Simon, la ce te gândeşti?
-La nimic.
Cum se numeşte acest dans?
-„Carne Radioactivă”.
Este ultimul dans. Dansul final!
E finalul!
-Vade retro…
-Vade ultra!
-Bucură-te! Trebuie să plec!
-Ai face bine să stai aici.
-De ce?
-Unde-ai putea sa mergi?
Trebuie să stai aici.
Trebuie să stai PÂNĂ LA FINAL!”

…ajuns de neînţeles.

18 gânduri despre „Post’are

  1. Cateva nedumeriri: Unde e granita intre ‘apus’ si ‘rasarit’, intre ‘apuseni’ si rasariteni’ si mai ales unde este oaza aceea de ‘rasarit’ necontaminat de ‘apus’ (si viceversa)?
    SIMON arata asa pentru ca s-au terminat banii, altfel Bunuel si-l dorea un film de lung-metraj…

    Apreciază

  2. Marian: Nu mă preocupă graniţele, altminteri greu de „trasat”.
    Apus – Răsărit, e o sintagmă culturală, dacă vrei, dar mai presus de ea socotesc modul aşezării în lucruri: Apusenii – pragmatici şi preocupaţi de ritualism şi „imagine”, Răsăritenii – mistici văzând/cercetând lucrarea Duhului. Astfel, poţi găsi Răsăriteni între apuseni şi Apuseni între răsăriteni. Lucrarea protivnicului este a amesteca …

    Apreciază

Lasă un răspuns

